Když jdeš do hudebního divadla na operu
Romeo a Julie, představuješ si, že prostředí, ve kterém se bude vše odehrávat
bude shodné s prostředím jako je v díle Romeo a Julie od Williama
Shakespeara, 16. století, Verona. Ale byla jsem mile překvapena, když jsem uviděla hotel, kde je ten známý balkónek, kde
si vyznávají zamilovaní lásku, nebyla to zahrada Kapuletů jak jsem čekala. A
ani Romeo nepřišel na ples o kterém se mluví v díle, ale byl převlečený za
číšníka na nějakém večírku. To vše mou
pozornost jen přitahovalo, jak bylo dílo pojato v moderním stylu, jak
herci prožívali svojí postavu, jak zpívali, jak projevovali lásku a proto jsem
odcházela zcela uchvácena. Předčilo to mé očekávání a cítila jsem se šťastná!
Tetyana Rekeda, 3C
Českoslovanská akademie obchodní Dr. Edvarda Beneše
Nejvíce na
mne zapůsobil už samotný začátek opery, konkrétně oslava Juliiných narozenin.
Opravdu dokonalá výprava – překrásné kulisy a rekvizity, ke kterým nádherně ladily
skvostné kostýmy. Všichni herci/zpěváci byli naprosto sehraní a každý měl
v dramatu svou úlohu.
Co se týče
pěveckých výkonů, také nemám, co vytknout. Snad bych jen vyzdvihla krásný hlas
zpěvačky, která ztvárnila Julii a to velmi věrohodně.
Jediné, co se
mi trochu příčilo s celou operou, bylo zasazení děje do „modernější“ doby. Jak už jsem psala,
výprava byla opravdu dokonalá, ale příběh Romea a Julie mám mnohem raději
v klasické verzi, bez použití prášků namísto jedu a podivného „střepu“ namísto dýky do srdce.
Karolína Voženílková, 4F
Českoslovanská akademie obchodní Dr. Edvarda Beneše
Klasická hra od Williama Shakespeara Romeo a Julie ve mně
sama o sobě probouzí silné city a určité touhy. Avšak tato hra ztvárněna operou
je prohloubila a dovolila jim rozpínat se všemožnými směry. Možná to bylo díky
netradičnímu zasazení scénografie do retro hotelu s názvem Verona, nebo
výkonem tolika lidí v mnoha krásných šatech z doby, kdy se ještě
nosili kloboučky a rukavičky. Kdybyste v průběhu představení na moment
zavřeli oči a jen se nechali unášet zpěvem, dokážete si důvěrně představit
nejen výraz, ale i pocity herců. Vše je navíc podtrženo brilantním orchestrem,
který zdůrazňuje vrcholné chvíle příběhu. Celá opera byla zpívána ve
francouzském jazyce, jazyce lásky. Já, jako divák, jsem
měla možnost číst operetu v češtině, která byla promítána nad pódiem.
Nechyběli ani vizuální efekty, jako umělá krev a pugét růží, který Romeo
přinesl Julii pod balkon. Romeo a Julie byla moje první shlédnutá opera vůbec a
proto vřele doporučuji pro jednou se zastavit v čase a navštívit toto
představení, nebo jen samotné Hudební divadlo Karlín, jež skvěle doplňuje
atmosféru všech inscenací.
Magdalena Holá, 2B
Českoslovanská akademie obchodní Dr. Edvarda Beneše
Z počátku mi přišlo představení chaotické, ale jakmile jsem
se zorientoval v uskupení rodin a hlavních postav, tak pro mě bylo představení
přehlednější a příjemnější. Jediné, co bych vytknul, jsou titulky. - Pro
diváka, který sedí v prvních řadách, je to dost náročné, protože pohyb oči v
maximálních úhlech po celou dobu představení není nic příjemného. Herecké
výkony byly naprosto skvělé - ať už se jednalo o hlavní nebo vedlejší role
herců, tak odvedli skvělý výkon. Samozřejmě nedovolil bych si opomenout ani
hlasový - zpěvácký výkon, který byl v určitých momentech tak dojemný a silný,
že jsem měl husí kůži.
Jakub Trýb, 3C
Českoslovanská akademie obchodní Dr. Edvarda Beneše
Českoslovanská akademie obchodní Dr. Edvarda Beneše
Nikdy dříve jsem na opeře nebyla, proto jsem nevěděla moc co
čekat. Byla jsem doslova očarovaná. Scéna byla zajímavě řešená, kostýmy byly
nádherné a vše bylo laděno do doby několik set let po Shakespearově předloze,
což bylo příjemná změna. Ze všeho nejvíce jsem ovšem byla nadšená z živého
orchestru, protože se mi klasická hudba velmi líbí, avšak orchestr jsem živě
nikdy neslyšela.
Tereza Mazurová
Gymnázium Voděradská
Gymnázium Voděradská
Je potřeba na úvod říct, že to byla má první návštěva operního
představení za celý život. Po vstupu do Karlínského divadla na mne ze všech
stran dorážela nezvyklá, avšak osvěžující atmosféra noblesnosti. Ještě více
oslňující je pohled do samotného sálu, který působí předzvěstí, že se stanu
svědkem něčeho opravdu sofistikovaně krásného. A také tomu tak bylo. Neskutečné
a naplno prožité výkony hlavních herců/pěvců doplňovaly propracované detaily
okolních postav. Ze začátku jsem se lehce vylekal trochu modernějším prostředím
Romea a Julie, avšak ani to nezabránilo všem mým smyslům, aby představení naplno
vstřebaly. Jediná má výtka jde na adresu českých titulků, které byly hlavně v
první části opery špatně vidět a okrajově narušovaly mé soustředění. Shrnutí -
jsem rád a vděčný za tuto možnost nahlédnutí do pro mě zatím moc neprobádaného
koutku uměleckého světa, operu jsem si plně užil a rozhodně se mé oči a uši
těší na potěšení z dalšího představení.
Michal Veselý
Gymnázium Voděradská
Gymnázium Voděradská
V první řadě mě velmi překvapila Julie, která byla už
od první scény naprosto nádherná a dech beroucí. Líbily se mi kostýmy i uspořádání
scény, zejména pak rozestavění zpěváků, které umožňovalo zpozorovat i detaily,
kterých by si člověk normálně nevšimnul, ale pozorný divák je nemohl
přehlédnout. Jednotlivé pasáže a rozhovory postav nebyly nijak zdlouhavé, jak
jsem se bála, a pokud ano, dalo se to pochopit (například loučení se Romea a
Julie). Každá smrt, která se na jevišti odehrála, byla velmi dojemná, i když
asi nejvíce na mne zapůsobilo nalezení polomrtvé Julie. Mám ovšem pocit, že
jsem plně nepochytila, proč pak ležela na nemocničním lůžku, pokud ji
považovali za mrtvou – márnice by byla příhodnější.
Anička Fránová
Gymnázium Voděradská
Gymnázium Voděradská